Black out στο FIR Αθηνών: Να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα προσπαθεί η ΥΠΑ
Μία ώρα και 15 λεπτά διήρκησε το black out στο Fir Αθηνών με την ΥΠΑ να προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα ισχυριζόμενη ότι δεν προέκυψε θέμα ασφάλειας πτήσεων στον εναέριο χώρο ευθύνης της.
Η σοβαρή βλάβη, για την οποία σε μια σοβαρή χώρα ήδη θα είχαν πέσει κεφάλια, προκλήθηκε πιθανότατα από αστοχία στην τακτική συντήρηση του συστήματος, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις. Έτσι προέκυψε το μπλακ άουτ στο ραντάρ στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών, το οποίο ελέγχει τον εναέριο χώρο υπό την ευθύνη της ΥΠΑ.
Η βλάβη έφερε την κατάρρευση του συστήματος με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας να βρίσκονται το μεσημέρι της Πέμπτης 16 Δεκεμβρίου μπροστά σε μαύρες οθόνες, χωρίς να μπορούν να βλέπουν την πορεία των αεροσκαφών!
Για διάστημα μεγαλύτερο της μίας ώρας, έως τις 13.12, καμία πτήση δεν απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» αλλά και από νησιωτικά αεροδρόμια. Εκτελούνταν μόνο προσγειώσεις πτήσεων που βρίσκονταν ήδη στον αέρα καθώς ο έλεγχος γινόταν με το εφεδρικό σύστημα, το οποίο παρακολουθούσε και τις υπερπτήσεις στον ελληνικό εναέριο χώρο.
Η Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) καταγγέλλει υποβάθμιση που φτάνει στα όρια της απαξίωσης. Προειδοποιεί ότι υπό αυτές τις συνθήκες και εφόσον δε ληφθούν μέτρα, θα είναι αδύνατη η ομαλή εξυπηρέτηση της εναέριας κυκλοφορίας και αναπόφευκτα θα υπάρξουν σημαντικά προβλήματα καθυστερήσεων, ιδιαίτερα κατά την θερινή περίοδο.
«Η ΕΕΕΚΕ είναι αναγκασμένη να εκπέμψει επείγον σήμα κινδύνου, επισημαίνοντας την δυσχερή κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Η υποβάθμιση του που φτάνει στα όρια της απαξίωσης θα επιφέρει με βεβαιότητα ανάσχεση στην αναμενόμενη τουριστική ανάπτυξη των επομένων ετών και δεδομένη απώλεια εσόδων για την χώρα μας» τονίζουν.
Το σύστημα PALLAS μετρά ήδη πάνω από 21 χρόνια ζωής και κανονικά θα έπρεπε να είχε αντικατασταθεί. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εδώ και πολλά χρόνια ζητούν την αντικατάσταση του συστήματος, το οποίο είχε εγκατασταθεί το 1999 και έκτοτε αναβαθμίστηκε δύο φορές με πιο πρόσφατη αυτή το 2017.
Οι ελεγκτές αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν το εφεδρικό σύστημα, το οποίο όμως δεν έδινε το χαρακτηριστικό κλίσης των αεροσκαφών, συνεπώς δεν είχαν την ταυτότητα κάθε αεροπλάνου αλλά μόνο τον κωδικό. Αποτέλεσμα ήταν τα στοιχεία του και η ταύτισή του με συγκεκριμένη πτήση να πρέπει να επιβεβαιωθούν με επικοινωνία με τον κυβερνήτη.
Το ραντάρ PALLAS είναι από τα πλέον βασικά για την άσκηση ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας καθώς είναι αυτό που λαμβάνει τα δεδομένα από τα σχέδια πτήσης και από τους σταθμούς ραντάρ, τα επεξεργάζεται και εν συνεχεία τα απεικονίζει στην οθόνη του ελεγκτή.
Η ανακοίνωση της ΥΠΑ
Στις εργασίες συντήρησης αποδίδει τη βλάβη και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) με ανακοίνωση που εξέδωσε τονίζοντας ότι δεν προέκυψε κανένα θέμα ασφάλειας πτήσεων. Παρά το γεγονός ότι αρχικά πηγές της Υπηρεσίας έκαναν λόγο για πρόβλημα που διήρκησε μόλις 40 λεπτά, στην ανακοίνωσή της σημειώνει ότι για την αποκατάσταση χρειάστηκε 1 ώρα και 15 λεπτά.
Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΥΠΑ:
«Η ΥΠΑ ανακοινώνει στο επιβατικό κοινό, ότι λόγω αναγκαίων εργασιών συντήρησης των συστημάτων τροφοδοσίας στις κεντρικές εγκαταστάσεις της υπηρεσίας στο Ελληνικό, παρουσιάστηκε μερική πτώση ενός εκ των συστημάτων ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ), η οποία αποκαταστάθηκε μετά από σύντομο χρονικό διάστημα (μια ώρα και δεκαπέντε λεπτά) δίχως να προκύψει κανένα θέμα ασφάλειας πτήσεων στον ελληνικό εναέριο χώρο.
Όλα τα αεροπλάνα που βρίσκονταν στο FIR Αθηνών ήταν σε επικοινωνία με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και έτσι οι πτήσεις που ήταν σε εξέλιξη συνεχίστηκαν απρόσκοπτα.
Από τις 13:12 το μεσημέρι και μετά, η εναέρια κυκλοφορία επανήλθε στο μέγιστο βαθμό εξυπηρέτησης και ομαλοποιήθηκε όλο το πρόγραμμα των πτήσεων».
ΠΗΓΗ: MILITAIRE
Ι. ΘΕΣΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ - ΒΟΥΛΗ
1.0 Επιτροπές Έρευνας και Ελέγχου
1.1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
1.2.1. Η Επιτροπή Ελέγχου Δημοσίου Χρέους: Θα προβεί σε μια ενδελεχή έρευνα, για τον έλεγχο την αξιολόγηση και τη δομή του δημοσίου χρέους σε βάθος χρόνου, τόσου ώστε να αποδειχτεί στο σύνολο η αλήθεια, με την επικουρία ομάδας παγκοσμίως αποδεκτών εμπειρογνωμόνων ελεγκτών. Ο έλεγχος θα περιλαμβάνει χωρίς να είναι περιοριστικό, το πως δημιουργήθηκε το Δημόσιο χρέος, ποιοί ήταν οι δανειστές, με τι συμβάσεις δεσμεύτηκε το κράτος και η τήρηση αυτών, ποιός γνωμάτευσε και αποφάσισε επ' αυτών, θα πιστοποιηθεί εάν και εφόσον είναι απεχθές το χρέος, εάν τα χρήματα έφτασαν και πόσα έφτασαν στην Ελλάδα, πως τοκίστηκε το εκάστοτε δάνειο, ποιός διαχειρίστηκε τα χρήματα που λήφθηκαν, που επενδύθηκαν, η έκδοση/ ακύρωση των ομολόγων κ.ο.κ.
1.2.2. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιου χρήματος από εσωτερικά όργανα ή εξωτερικά καθώς και το ρόλο των συμβουλευτικών, ελεγκτικών εξωτερικών, ιδιωτικών ή και κρατικών συμβούλων.
1.2.3. Επιτροπή ελέγχου για τη διαχείριση δημόσιας περιουσίας, γεωστρατηγικών περιουσιών, συμβάσεις (πώλησης, ενοικίασης, διαχείρισης, κατασκευής),
1.2.4. Επιτροπή ελέγχου για όλα τα Δημόσια Ασφαλιστικά Ταμεία και όλων των άλλων ταμείων άμεσα ή έμμεσα σχετικών με αυτά, φανερών ή μυστικών, χωρίς να είναι περιοριστικό στα προαναφερθέντα, για τους ισολογισμούς, τις συμβάσεις, διαχείριση, παράπλευρες πράξεις με χρήση των κεφαλαίων κ.ο.κ.
1.2.5. Επιτροπή υπεύθυνη για τον έλεγχο των Τραπεζικών Ιδρυμάτων, λειτουργία, εγγυήσεις και βάρη, ,διαχείριση των κεφαλαίων και επενδύσεις που έγιναν απ' αυτά, συγχωνεύσεις, κεφαλαιοποιήσεις και ανακεφαλαιοποιήσεις, η μετοχική σύνθεση σε όλα τα επίπεδα μέχρι το τελικό φυσικό πρόσωπο για το 100 % της δομής, περιουσιακό χαρτοφυλάκιο, χρηματοοικονομικά εργαλεία που έχουν εκδοθεί από τις τράπεζες και προς ποιες κατευθύνσεις, λειτουργία και συμβάσεις με δανειολήπτες.
1.2.6. Έλεγχος για την λειτουργία, επενδύσεις, αξιολογήσεις, ενέργειες κτλ του Τ.Χ.Σ., του ΤΑΙΠΕΔ καθώς και όλων των άλλων (τοπικών ή εξωτερικών) ταμείων και φορέων που συστάθηκαν και που διαχειρίστηκαν Ελληνική Δημόσια περιουσία και όλων των σχετικών των εμπλεκομένων με αυτά.
1.2.7. Έλεγχος οικονομικών καταστάσεων, υποχρεώσεων, περιουσιακών στοιχείων, έλεγχος ταμείων, δομή μισθολογίων, κτλ όλων των Περιφερειακών γραφείων, Νομαρχείων και Δήμων.
1.2.8. Έλεγχος των εξοπλιστικών ταμείων και των ταμείων μυστικών κονδυλίων.
ΤΩΡΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΕΛΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΣΟΥ.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
6977868000 - 6907847307
esymygdonias@gmail.com
isaakostas@gmail.com
ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ Ε.ΣΥ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ FB:
https://www.facebook.com/pg/esymygdonias
ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ YOUTUBE
https://www.youtube.com/channel/UC1GX6dXuXx706l-nfsST_8w/videos
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:https://www.e-synews.gr
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ:
https://www.dropbox.com/s/pln8t496h3ro6ix/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΕΣΥ-25-10-2015.pdf?dl=0
Δεν υπάρχουν σχόλια